tiistai 17. toukokuuta 2016

NHL Mestaruus 2016

Olen lyönyt kaverini kanssa vetoa siitä miten NHL playoff sarja tulee etenemään ja voin hyvällä omalla tunnolla sanoa, että olemme kumpikin äärimmäisen surkeita.

Paras veikkaukseni on ollut San Josen menestys, jonka ajattelin pääsevän konferenssifinaaleihin, joissa se myöskin pelaa. Tosin olin ajatellut sen häviävän Dallasille, jota ei tietenkään enää tule tapahtumaan. Dallas hävisi St. Louisin joukkueelle toisella kierroksella, joten se siitä.

Idän puolella olen ollut aivan totaalisen pihalla. Ajattelin, konferenssifinaalit pelataan Washingtonin ja Floridan kesken. Eikä näin tietenkään käynyt. Pittsburg voitti ja pelaa nyt Tampa Bayn joukkuetta vastaan, jonka en uskonut pääsevän edes toiselle kierrokselle.

Stanley Cup finaalissa tulee pelaamaan siis voittajat otteluista:

  • St. Louis vs. San Jose
  • Tampa Bay vs. Pittsburg. 

Minulla ei ole mitään hyvää käsitystä siitä mitkä joukkueet siellä pelaavat ja kuka sen lopulta voittaa. St. Louis Blues on vanhin NHL joukkue, joka ei ole koskaan voittanut mestaruutta. Heille sen kaiketi soisi, varsinkin kun Rams häipyi kaupungista Los Angelesiin. Rams pelaa siis NFL:ssä jenkkifutista.

Pittsburgia olen aikaisemmin kannattanut aika intohimoisesti, mutta jotenkin se ei vain jaksa enää innostaa. San Josesta tai Tampa Baysta minulle ei ole mitään todellista sanottavaa, joten ihan sama jos ne voittavat.

Ei kommentteja: