Kuuntelen radiota, todennäköisesti sen verran, kuin keskiverto espoolainen eli sen mitä radio ehtii olla auki työmatkan aikana kumpaankin suuntaan. Minulla on kaksi kanavaa joita normaalisti kuuntelen, Radio Nostalgia kun kerran pidän klassisesta rockista ja niitä hetkiä varten kun Nostalgia on liian setä- / tätimäinen, vaihdan Radio Helsingin taajuudelle. Se kun muuttuu liian teiniksi, vaihdan taas takaisin. Yksinkertaista.
Kumpikin radiokanava on mielestäni erittäin hyviä, mutta aivan erilaisista syistä. Siinä missä Radio Nostalgia on rehellisen kaupallinen, eikä häpeile soittaa urpojakaan mainoksia, on Radio Helsinki vain hyvä radiokanava. Tarkoitan tällä erotuksella sitä, että Radio Nostalgialla ei ole moraalista identiteettikriisiä. Kaupallinen radio on kaupallinen radio ja siihen kuuluvat mainokset, niitä urpoja mainoksia myöten. Radio Helsinki on kuitenkin idealisti, jonka tarkoituksena on vain olla hyvä radiokanava.
Kirjoitan tätä puhtaasti kuuntelijana, sillä minulla ei ole kummastakaan mitään tarkempaa tietoa, enkä ole sitä viitsinyt edes etsiä. Voin siis olla täysin väärässä, mutta Radio Helsinkiä kuunnellessa on huomionarvoista mainosten olemattomuus. Niitä toki on, mutta ne ovat useimmiten herttaisen kotikutoisia tai nurkkakuntaisia. Näen sieluni silmin Radio Helsingin myyntimiehen, joka kertoo lähilounaspaikkansa omistajalle, että "hei, meistä olis tosi kliffaa tehdä teistä radiomainos". Toimiihan se tietysti noinkin, mutta kovin vakuuttavalta se ei kuulosta.
Noh.. Arvata saattaa, että Radio Helsinki on heikossa taloudellisessa hapessa. Sääli, sillä aidosti pidän siitä kanavasta ja kuuntelen sitä mielelläni. Onnekseni kanavan omistajat ovat havahtuneet myös todellisuuten, sillä kanava kertoo pitäneensä aiheesta kriisipalaverin. Ratkaisu on tantantaa: "180 asteen käännös asenteellisesti ja kassavirrallisesti". Ihan kliffaa, mutta että pelastava enkeli on kuulija, joka hyväntahtoisesti ostaa osakkeen 150 eurolla.
Tämä hyvä, sillä osakemyynnillä on katettu velat. Mahdollisena uutena omistajana (ei muuten toteudu) olisin hemmetin paljon kiinnostuneeni yrityksen kassavirrasta. Mitä siellä myyntiosastolla tapahtuu ja saadaanko eetteriin myös niitä urpoja mainoksia. Siis niitä joilla ihan oikeasti maksetaan ihmisten palkat ja investoidaan tulevaan. Vai onko suunnitelmana käydä (uusien) omistajien taskulla myös tulevaisuudessa?
Minullahan ei ole kokonaiskuvaa tilanteesta ja suunnitelmia voi olla myös sellaisia joita en vain yksinkertaisesti ymmärrä. Toivottavasti niitä kuitenkin on, sillä olisi sääli joutua kuuntelemaan vain yhtä radiokanavaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti