keskiviikko 20. elokuuta 2008

Puolet ja melkein täydellinen

En juuri kirjoita ruuasta tänne blogiin vaikka tälläkin hetkellä minulla on vasemmassa kädessäni voileipän puolikas. Graham sämpylä, salaattia, puolalaista metwurstia ja juustoa. Olen vältellyt metwurstia kun olen aivepesyn uhri ja se ei kuulema ole terveellistä. Onneksi olen huomattavasti uteliaampi kuin olen kurinalainen ja ostin kaupasta tätä puolalaista metwursta. En ole osannut ajatella, että myös Puolassa tehdään leikkelemakkaroita. Vaikka onhan siellä historian oikusta vahva saksalainen vaikutus.

Kuulin tänään myös toisen kokeilemisen arvoisen herkun, vaniljajäätelöä, kinuskikastiketta ja suolapähkinöitä. Menee suoraan siihen samaan kategoriaan kuin hapan & imelä ja on yhdistelmänä takuuvarma. Voin sieluni silmin kuvitella tuon pohjalta jäätelöannoksen jossa on kaksi palloa jäätelö, lämmintä kinuskikastiketta ja päällä suolapähkinärouhetta. Koristeena pieni oksa sitruunamelissaa. Onneksi mieleni tekee suklaajäätelö, sillä muuten tuota pitäisi kokeilla välittömästi. Huolimatta siitä, että minulla ei ole jäätelökauhaa.

Sen sijaan tarvitsen enään vain kaksi syvää lautasta Arabian KoKo mallistosta niin pystyn järjestämään illalliskutsuja neljälle. Huolimatta epäilyksistä seksuaalista suuntaustani kohtaan, olen kohtuullisen tyytyväinen neljän hengen astiastosta. Minulla meni vuosia päästä eroon kaikenlaisista sieltä täältä kertyneistä astioista ja saada tilalle jotain sellaista josta pidän. Olen hyvin taipumaton kompromisseihin niissä asioissa joiden kanssa joudun jakamaan elämäni. Siksi tuostakin muodostui eräänlainen iäisyysprojekti. Enää se on kiinni siitä, että käyn kaupassa hakemassa ne kaksi puuttuvaa lautasta. Saavat kyllä vielä odottaa, sillä en osaa laittaa listaa neljästä ihmisestä, jotka voisin kutsua illalliskutsuille.

Ei kommentteja: