tiistai 10. joulukuuta 2013

Mikä on hyvää bisnestä?

Onko Elisa viihde hyvää liiketoimintaa vai ei ole? En ole aivan varma tuosta, mutta todennäköisesti se on tuottavaa. Kait sen on pakko olla, mutta miten he aikovat kilpailla muuttuvassa maailmassa?

Minulle tuo viihde on aika pitkälle 100 megabitin netti ja maksan siitä nelisen kymppiä kuukaudessa, mikä on minusta aika paljon. Tietysti siihen kuuluu tuo viihde, mutta se on käytännössä minun kirjoissani ainoastaan se tallennustila. Olen elänyt aika pitkään ilman minkäänlaista tallennusmediaa telkkarille ja tullut toimeen mainiosti. Nyt kun se on käytössä, olen tietysti sitä käyttänyt.

Eniten minua mietityttää tuo elokuvavuokraamo. En vain voi ymmärtää miten se on kannattavaa pitkällä aikavälillä. Jos yhden elokuvan vuokraaminen sen kautta maksaa kuvanlaadusta riippuen 5 - 6 euroa, niin on se minusta tavattoman kallista. Se on kannattava vaihtoehto vain, jos vuokraa yhden elokuvan kuukaudessa. Kaksi elokuvaa maksaa välittömästi enemmän kuin koko kuukausi Netflixissä, josta tällä hetkellä pyydetään kahdeksan euroa kuukaudessa.

Mitä ihmettä Elisa kuvittelee tapahtuvan kun kuluttaja rupeaa oikeasti vertailemaan? Erikoista..

Nyt kuitenkin jalkapalloa, siellä Istanbulin leijonat kohtaavat vanhan rouvan. Ja jotta ei jäisi epäselväksi kumpaa minä kannatan, ohessa muutama maistiainen:






Ei kommentteja: