torstai 2. joulukuuta 2010

Cocktailpalat ja shampanjaa

Maanantaina on itsenäisyyspäivä ja olen alkanut miettimään erilaisia coctailpaloja, aivan kuten olen perinteisesti tehnyt tähän aikaan vuodesta. Usean vuoden ajan olen viettänyt linnanjuhlia hyvän juoman, syötävän ja vieraan seurassa ja samanlaista olen ajatellut tällekin kerralle. Varsinaista vierasta en ole vielä keksinyt, mutta enköhän minä jonkun saa seuraksi.


Juoma on ollut selviö jo pidemmän aikaa. Tällä kertaa on Montaudonin shampanjatalon shampanjaa, sillä olen nauttinut sitä aikaisemminkin ja hyväksi todennut. Cocktailpalat ovat vielä hieman auki, mutta todennäköisesti lähden riimilihan linjalle. Lopullisen valinnan teen vasta lauantaina, käydessäni kauppahallissa, mutta tällä hetkellä listalla ovat hevonen ja porsas. Jälkimmäisen voisi todennäköisesti maustaa kevyesti calvadosilla, mikä kuulostaa houkuttelevalta. Toisaalta pelkkä riimiliha voisi kaivata seurakseen myös jotain muuta ja se "muu" on vielä hakusessa. Hyviä ehdotuksia?

2 kommenttia:

Manna kirjoitti...

Riimilihan kanssa käy hyvin esim. piparjuurismetana :)

Seppó kirjoitti...

Olipa hyvä, että ehdotit. Muistin samalla, että mulla on wasabia vielä tallella. Sitä voisi kokeilla kanssa jossain muodossa.