tiistai 2. elokuuta 2011

Kalifornialainen byrokratia

Olen hämmästynyt ja kummastunut siitä, mistä tässä maassa maassa riittää tutkijoita, joiden päätutkimuskohteena on ruoka. Eikä niinkään tutkimustavoitteena kuinka hernekeitosta tehdään vieläkin parempaa ruokaa, tai kuinka grilliruoka pystyisi parantamaan heinänuhan. Eipä sentään, heidän suurin ja kirkkain tavoitteensa on kertoa ihmisille kuinka ruoka on vaarallista.

- Ruoan paistaminen on luultua epäterveellisempää. (Lähde: YLE)

- Syöpäjärjestöt: Suomalaiset syövät liikaa lihaa. (Lähde: HS)

Minä taidan käydä paistamassa pihvin ja paistan huomenna toisen.

**

Minua ottavat päähän
ihmiset puheineen: "Kadu!"
Mitä minun asiani
kuuluvat ihmisille?

Jos olen tuleen tuomittu,
mitä siinä ruikutus auttaa?
Jumala rankaisee minua
ja piinaa loputtomasti.

Jos taas minun sallitaan
elää paratiisissa autuaana,
mitä se teille kuuluu?
Isänne naivat äitejänne.

- abú Nuwás

Ei kommentteja: