sunnuntai 12. huhtikuuta 2015

NHL Playoffs - Toivottavasti joku hauska voittaa

NHL pleikkarit ovat sitten seuraavaksi edessä, joskaan en minä niitä sen kummemmin meinaa seurata. Katson tulokset YLE:n legendaariselta teksti-TV:n sivulta 235 ja vilkaisen satunnaisesti jotain nettisivua. Nyt vilkaisin NHL.com sivua, josta löytyi pleikkarijoukkueet ja NHL Bracket Challenge. Leikkimielinen kaavio siitä, kuka mielestäsi on vahvoilla ja lopulta voittaa kisan.

Oma veikkaukseni on St. Luis Blues, joka voittaa finaaleissa Montreal Canadiensin. Onko minulla luottoa tuohon? Ei sitten ollenkaan. Olisin vain jotenkin tyytyväinen jos Olli Jokinen voittaisi sormuksen itselleen. Miehestä voi olla montaa mieltä, mutta on kaikesta huolimatta ainoa suomalainen pelaaja jonka kymmenen eri NHL joukkuetta on joukkueensa halunnut. Saavutus sekin.

Olen ennenkin kirjoittanut omista suosikkijoukkueista NHL:ssä ja siitä ettei niitä oikeastaan ole. Tai onhan noita joukkueita joita sympatisoin, mutta kyllä se Quepec Nordiques on edelleen joukkue josta pidän eniten. Miksi? Ei aavistustakaan.

Chicago oli kova kun siellä pelasi Jeremy Roenick, Chris Chelios ja Tony Amonte. Minun suosikkipelaajia vanhassa NHL 95:ssa.

Ottawa Senators oli joukkue josta pidin aikoinaan ihan vain joukkueena. Siellä ei ollut muistaakseni oikein ketään, jota olisin fanittanut, mutta joukkue jollain tavoin puhutteli minua. Ehkä pitäisi adoptoida se uudelleen omaksi suosikiksi.

Montreal ihan vain siksi koska se on Montreal.

Pittsburg Penguines on ehkä se joukkue jota olen fanittanut eniten. Tämä puhtaasti kahden pelaajan vuoksi, sillä Mario Lemieux ja Jaromir Jagr olivat todella kovia nimiä ja ovat tietysti edelleen. Lisätään siihen Sergei Zubov, Darius Kasparaitis ja Tom Barrasso. Mahtaakohan minulla olla edelleen näiden kavereiden lätkäkortit? Pitäisi joskus kaivaa esiin ja katsoa.

Noh.. Onhan Olli Jokinen pelaaja joka ansaitsisi Stanley Cup sormuksen, mutta on siellä muitakin. Oikeastaan toivon ihan yhtä paljon, että joku Kanadalainen joukkue voittaisi. Montreal on todennäköisesti vahvin(?), mutta Vancouver Canucks tai Ottawa Senators olisi jotain tosi hauskaa.

Ei kommentteja: