keskiviikko 17. joulukuuta 2008

Olen aavistuksen ihmeissäni, ostamani Fallout 3 on hyvä ja erittäin vaikuttava peli. Olen pelannut sitä nyt useamman tunnin, pienissä ja vähän pidemmissä jakoissa ja nyt on menossa vaihe, jossa juostaan metrotunneleissa. Vastaan tulee kaiken maailman säteilyn ruhjomia hirviöitä ja niitä pitää lahdata kiinalaisella rynnärillä. Ei sillä, on minulla muitakin aseita, mutta tuohon minulla on eniten panoksia.

Ei tuo peli pelkkää ammuskelua ole, mutta tuo jakso mitä nyt pelaan on käynyt hieman ahdistavaksi. Siis ihan oikeasti tulee pieni ahdistus kun ei tiedä mitä seuraavaksi tulee eteen ja miten siitä selviää. Koko tuo Falloutin maailma on upean karmiva, missään pelissä en ole nähnyt yhtä hienosti rakennettua maailmanlopun maisemaa. Itse asiassa en edes tiedä mihin tuon pelin rajat asettuu, mutta ainakin ydinsodan jälkeinen Washington DC on kamala. Säteilyn polttamia taloja ja ruhjoutuneita ajoneuvoja. Aivan parasta grafiikkaa mitä olen nähnyt.



Hämmentävää kuinka noin voi olla vaikutukselle altis, mutta kait se on todistus hienosta pelistä. Ei pelkkää nappulan vääntämistä vaan oikea elämys. Karmii vain ne pimeässä kuuluvat äänet ja säikähdän vieläkin potkaistuani tyhjän Nuke Cola pullon vierimään äänekkäästi.

Ei kommentteja: