tiistai 17. toukokuuta 2011

Ostetut unelmat

Hieman erikoista huomata, että olen vaikuttanut useamman nuoren ihmisen ja perheen elämään paikoitellen jopa peruuttamattomasti. Olen konsultoinut ihmisten uravalintoja ja antanut näkökulmaa mihin suuntaan elämää on mahdollista kuljettaa. Tämä on tapahtunut osittain tietoisesti ja osittain huomaamatta, pehmeästi ohjaten ettei toinen välttämättä ole itse asiaan edes rekisteröinyt.

Toisaalta kyllähän minulla normaalisti on asiaan kuin asiaan mielipide ja niillä joilla sitä ei ole, tarttuvat helposti siihen mitä itsellään ei ole. Joten kaiketi luontevaa, että elämä rakentaa suuntaansa pala palalta.

Myönnän toki myös sen, että moni ihminen on vaikuttanut myös oman elämäni suuntaan, mutta vain muutaman kerran siihen on tullut todella merkittäviä muutoksia. Niitä on tässä turha pohtia syvällisemmin, mutta on hyvä tietää kuka lopulta ohjaa elämää. Tähän liittyen olisi hyvä blogin aihe kirjoittaa niistä kaupungeista, joissa olen käynyt ja kommentoida missä olen tuntenut oloni viihtyisäksi. Asiaa sivuttiin jo aikaisemmin päivällä ystävä V:n seurassa, mutta paneudun siihen toisella kertaa. Mikäli muistan.

Ei kommentteja: