maanantai 12. maaliskuuta 2012

Siivu hevosesta

Minulla olisi tilaisuus ostaa osuus ravihevosesta tai siis tarkemmin sanottuna amerikanravurin varsasta. Ravihevosten Ferrarista kait on kyse, sillä rotu on nopein mahdollinen ja niillä kisataan säännöllisesti ja usein. Olen itsekin voittanut muutaman euron sellaisella, vaikka aivan noviisi lajissa olenkin.

Hevoset ovat hienoja eläimiä ja niitä on mukava katsella. Sellaisen omistaminen tuntuu kuitenkin aavistuksen hassulta ja kaukaiselta. Saatan joutua katumaan päätöstäni, mutta näillä näkymin en ole ostamassa sitä osuutta. Kyseessä pitäisi nimittäin olla ihan oikea menestyjä, että se maksaisi edes omansa takaisin. En oikein pidä sitä todennäköisenä, vaikka mistäpä noita nyt sitten tietää.

Huiput tienaavat elämänsä aikana noin miljoonan, mutta hevosissa on kaiketi sama tilanne kuin muissakin urheilulajeissa. Vain huiput ovat todellisia tienaajia. Niitä joilla rikastuu. Menestyvä kaiketi tienaa omansa ja jonkin verran päälle, mutta valtaosa taitaa olla mukana harrastuksen ja kannatuksen vuoksi.

Olen käynyt raveissa elämäni aikana reilut kymmenkunta kertaa. Olen pelannut jokaisella kerralla ja kaiketi kokonaisuutta ajatellen olen plussan puolella. Kiitos yhtä hienoa kertaa, jossa todella onnistuin valitsemaan hyvän hevosen. En tiedä vielä täysin varmaksi onko tämä hevonen hyvä vai vähemmän hyvä ajatus.

Ei kommentteja: