sunnuntai 25. maaliskuuta 2012

Leikkikalumarkkinat (Old Toy Swap)

Piipahdin paikalla katsomassa ja etsimässä veturia sekä muutamaa vaunua junarataan, jonka olen saanut joskus lahjaksi. Olihan siellä niitäkin, mutta suurin osa esillä olevista leluista tuntui olevan autoja. Hienoja, upeita ja pieniä autoja. Sellaisia joiden kanssa tuli vietettyä enemmänkin aikaa silloin kauan sitten kun olin itsekin pieni ja vielä kovin nuori.

Messuista jäi sellainen puolilämmin mielikuva. Olen kovin iloinen, että tuollaisia tapahtumia ylipäätänsä järjestetään, mutta en pitänyt vallinneesta hintatasosta. Se oli keräilijöille tarkoitettu, eikä tälläinen satunnainen kulkija oikein ymmärrä EUR 60,00 leluautoa. Siis sellaista metallista ja hyvin, hyvin kulunutta. Tai ymmärrän minä tietysti tavallaan kun mietin asiaa keräilijän kannalta, joilloin se on varmasti sen oikea hinta.

Varsinainen myyntimarkkina tuo siis ei todellakaan ollut. Kaikella oli hintansa ja se oli minusta usein kohtuullisen suolainen. On vaikea perustella EUR 260,00 hintaista Märklin veturia, jolla on kuitenkin leikitty jo vuosikymmeniä. Sen verran vaikeaa se oli, että minä jäin lopulta ilman kaipaamaani veturia. Yritän etsiä sellaisen jostain muualta, edes hieman halvemmalla.
Sain kuitenkin kaipaamiani tavaravaunuja, minkä ansiosta minulla on nyt hieno kylmäjuna. Neljä valkoista kühlwagenia ja kaksi BP-säiliövaunua, mutta vielä minulta puuttuu se aiheeseen sopiva dieselveturi.

Muita löytöjä oli pitkäpiippuinen neuvostotykki ja muutama Star Wars figuuri, joista saatan vielä luopua, kunhan saan niistä sopivan tuntuisen tarjouksen. Tykki sen sijaan jää minulle BTR-60:n kaveriksi.

Ei kommentteja: