tiistai 28. lokakuuta 2008

Suunnitelmat muotoutuvat

Itsenäisyyspäivään on nyt noin puolitoista kuukautta, kohtuullisen pitkä aika miettiä sopivia cocktailpaloja. Olen nyt muutaman vuoden ajan kutsunut aina yhden tai pari ihmistä luokseni shampanjalle ja erilaisille cocktailpaloille. Kyseessä ei ole mikään sen suurempi tai vakavampi traditio, mutta minä olen nauttinut jokaisesta. Kukapa ei nauttisi shampanjasta ;)

En ole kovin taitava cocktailpala kokki, mutta niissä on jotain hauskaa. Erilaisten kombinaatioiden miettiminen ja täydellisyyden tavoittelu on jotain mikä minua kiehtoo. Varsinkin kun lopputulos on aina ollut aika pahuksen maistuvaa. Viimeksi tein muistaakseni jotain liittyen kalaan ja katkarapuihin, en muista varmaksi. Hyviä ne kuitenkin olivat. Toisaalta kyllä hyvien raaka-aineiden kanssa on vaikea epäonnistua, useimmiten kyse onkin vain siitä, että olisi voinut onnistua paremmin.

Olen kohtuullisen ihmeissäni, sillä minulla on jo tässä vaiheessa hyvä käsitys siitä mitä meinaan tehdä joulukuussa. Ainakin kaksi pulloa hyvää shampanjaa!!

Ei kommentteja: