perjantai 8. helmikuuta 2008

Sisustuksesta

Jahas.. päädyin sitten tänne enemmän tai vähemmän puolivahingossa. Tympäännyin entiseen palveluntarjoajaan ja etsin pari päivää uutta ja sopivaa paikkaa blogille. Nyt sitten olen täällä vaikka en tiedä onko tämä oikein mistään kotoisin. Toivottavasti on, sillä olisi typerä taas vaihtaa uuteen.

Olen viime päivinä tutkinut paljon erilaisia sisustustyylejä, siitä huolimatta etten koskaan tule sisustamaan nykyistä asuntoani yhtään enempää kuin olen jo tehnyt. Tulen korkeintaan hankkimaan yhdet verhot keittiöön ja jotain muuta, mutta mistään suuremmasta on turha haaveilla. Tämä ei ole minun "kotini", tämä on vain asunto jossa olen tällä hetkellä.

Periaatteessa tiedän mitä haluan asunnolta, mutta en ole vielä päättänyt yksityiskohtia. Tosin aika hankala niitä on lyödä lukkoon kun ei tiedä missä se oikea koti tulee vielä olemaan. Olen joka tapauksessa tehnyt kohtuullisen tärkeän oivalluksen. Hyvä sisustussuunnitelma tarvitsee teeman tai kantavan ajatuksen, aivan kuten kaikki muutkin toteutukset.

Tarkka teema rajaa huomattavasti suunnitelmaa ja antaa sille raamit joiden sisällä on liikuttava. Moderniin sisustukseen ei välttämättä kannata lisätä rottinkikalusteita vaikka niistä kuinka pitäisi. Se ei vain toimi kokonaisuutena.

Ehkä pisimmälle olen päässyt kylpyhuoneen suunnittelussa. Jostain syystä minua puhuttelee 20-luvun art deco tyyli, mutta sitäkin olisi hyvä modernisoida. Tehdä jotain mikä yhdistää klassiset muodot ja modernin ilmapiirin. Haluan kokonaisuuden joka on tyylikäs vielä vuosikymmenienkin jälkeen. Ajatus siitä, että taloa ja sisustusta olisi muutettava aina uuden muodin mukaiseksi ei puhuttele. Katsotaan nyt kuitenkin vielä, aikaa on.

Ei kommentteja: