keskiviikko 4. tammikuuta 2012

Kaikenlaista elämästä ja vaaleista

Tänään oli ilmestynyt Rautatieaseman välittömään läheisyyteen vaalikontti. Kyseessä on sininen, normaali 20 jalkainen merikontti, josta oli toinen seinä korvattu läpinäkyvällä pleksilasilla. En valitettavasti tajunnut ottaa siitä kuvaa, mutta kontti oli minusta hauska.

Kontti oli nimetty "Paavon tuvaksi", mikä minusta on oikein vekkuli nimi. Varsinkin kun meillä on kolme Paavoa ehdokaana, joten en lähde arvuuttelemaan kuka Paavo tästä kontista vielä tulee pilkistämään. Oman epäilykseni minulla siitä kyllä on.

Yritin etsiä jonkin aikaa musiikkia Ovi.com sivulta, mutta en löytänyt heti kättelyssä sopivaa versiota Frank Sinatran levytyksistä. Valikoimaa oli kyllä mahtavasti, mutta ne kokoelmat, joissa oli 20+ kappaletta eivät pitäneet sisällään mitään erityistä. Sen verran tyhjänpäiväinen minä olen, että olisin halunnut mukaan niitä suurimpiakin hittejä.

Katselin muuten pitkästä aikaa(?) Rillit huurussa sarjan ensimmäisen tuotantokauden käytännössä lähes putkeen. Tai no levy kerrallaan kolmen päivän ajan, mutta onhan sekin jo jonkinlainen maraton, eikö? Sarja on mielestäni parasta komediaa vuosikausiin. Olen nauranut itseni tärviölle niin monta kertaa, että luulen muuttuneeni kuolemattomaksi.

Ai niin, niille seikailijoille, biologeille ja muille rahan puutteessa eläville hattivateille tiedoksi. Arvostan kovasti pyrkimyksiänne uuden tiedon löytämiseksi, siksi vinkkaan tiedoksi, että The National Geographic Society on aloittanut ohjelman tukemaan (apuraha) Pohjois-Eurooppalaisten tiedemiesten ja -naisten tutkimusta. Sitä minä en tiedä kuinka sitä haetaan, mutta luulisi sen tiedon löytyvän jostain täältä. Tai hitto.. etsikää itse. Tämä riittää minun kontribuutiokseni tässä asiassa, vaikka olen luonnollisesti kiinnostunut ja toiveikas uuden tieteen ja tietämyksen kasvusta. Sen verran vielä kuitenkin muistutuksena, että NG:ssä on tässäkin numerossa juttu arkeologiasta. Kaivakaa minulle jotain jännittävää!!

Ei kommentteja: