sunnuntai 3. toukokuuta 2009

Eilinen oli palautuspäivä

Eilen lauantaina oli hyvä päivä, talouden tai ehkä tarkemmin hauskanpidon merkeissä. Pelasin taas uhkapeliä ja olin veikannut neljää eri otteluparia, englannin Valioliigassa.

- Tottenham Hotspur vs. West Bromwich Albion
- Manchester City vs. Blackburn Rovers
- Chelsea vs. Fulham
- Middlesbrough vs. Manchester United

Veikkasin kaikissa muissa kotivoittoa, paitsi Middlesbroughin osalta, jossa olin varma vierasvoitosta. Olin harvinaisen tyytyväinen, sillä jokainen veikkaamani ottelu päättyi juuri siten kun olin arvannut. Palautuskertoimet vaihtelivat 1,40 ja 1,72 välillä, mikä on minusta aika pahuksen hyvin. Käytännössä sain rahani takaisin lähes 50% tuotolla. Mikä on mielestäni kohtuullisen kivasti, kun pankki tarjoaa tällä hetkellä 12 kk:n määräaikaistalletukselle 2,30% tuottoa. Tietysti riskit ovat suuremmat, mutta näillä summilla olen täysin valmis hyväksymään ne.

Itse asiassa, olen joka tapauksessa päässyt +/- 0 tilanteeseen. Talletin syksyllä sen aikaisemmin mainitsemani 40 euron potin, netin pelitilille ja nostin sen saman summan takaisin muutama viikko takaperin. Käytännössä siis tällä hetkellä pelaan puhtaasti voitoillani ja vaikka menettäisin ne kaikki, olen silti hyvillä mielin. Tässä vaiheessa on kuitenkin myös syytä mainita, että pahimmillaan tallettamani potti kävi vain noin neljäsosassa alkuperäisessä. Tämä siis ei ihan oikeasti ole mitään varmaa touhua, joten varansa kannattaa pitää. Paremmalla harkinnalla olisin tietysti tuplannut sijoitukseni jo aikaa sitten, mutta kun ei malta toimia fiksusti, saa seurauksista myös kärsiä.

Menen edelleen aivan liikaa ns. perstuntuman kautta. Pähkäilen mielessäni mikä on minkäkin joukkueen mahdollisuus ja veikkaan aivan liian usein väärin. Näppituntumalta voisi sanoa, että ainakin 25% vedoistani menee ohi ja häviän rahaa. Tämä tosiasia pakottaa pelaamaan todella pienillä panoksilla ja siksi tämä onkin minusta niin hauskaa. Käytän puhtaasti niin pieniä summia, että niiden menettäminen ei vaikeuta missään muodossa henkilökohtaista talouttani. Lisäksi kun ryhdytään miettimään, niin missä muussa vapaa-ajan muodossa saa 40 eurolla ostettua jännitystä parhaimmillaan koko vuodeksi?

Ei kommentteja: